onsdag 6 januari 2010

Curlingstaten

Några skotska curlare passade på att nyttja att havsisen enligt kommunens mätning blivit cirka 20 centimeter tjock (med god marginal nog för att bära en bil) genom att flytta verksamheten utomhus.

Sedan upptäckte myndigheterna att någon hade roligt, och styrde upp det med sedvanlig precision - från Skip Cottage Curling:

Six police officers arrived but they couldn't go on ice to warn people because of health and safety so they passed the buck to the Nith rescue who came with a rescue boat but because of heath and safety they couldn't go on ice either. So the Coast Guard arrived, lights flashing! But guess what? Because of health and safety he couldn't go on the ice either! A great day was had by all.

(Via Nanny Knows Best)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Humor på hög nivå!

Hur är det med din läsekrets igentligen? Jag antar att den är stor nog för att du skall orka fortsätta men det är nästan aldrig någon som kommenterar. Vilket jag har antagit att det berott på innehållet.

Själv anser jag att du har en av de mest läsvärda sidorna någonsin.

Alltid varför sa...

Anonym: Tack för beröm.

Jag har inte särskilt mycket läsare, och såväl inlänkar som kommentarer är som sagt väldigt sällsynta, men jag har alltid läst, ifrågasatt och kontrollerat - så min motivation är helt egendriven, även om det naturligtvis är ett extra plus de tillfällen jag får någon respons.

Anonym sa...

hermes outlet
jordan shoes
hermes belt
golden goose
off white nike
jordan 12
alexander mcqueen outlet
giannis shoes
OFF-White
bape clothing