lördag 16 maj 2009

Michael Schermer outar sig som libertarian

Michael Schermer på ofta läsvärda Skepticblog skrev nyligen inlägget How I became a Libertarian, med referenser till bland andra Rand, Mises, Hayek och Hazlitt, och kommentarsfältet formligen glödde.

Schermer följde då upp inlägget med ett förtydligande: The Other 'L' Word - Why I am a Libertarian, kommentarer fortsatte ösa in, och Skepticblog tog sig därför tid att sammanställa kommentarerna [jag ger upp med att försöka få bilden att se bra ut på bloggen - den ser bra ut när jag förhandsgranskar, den ser bra ut åtminstone i Google Reader och jag har prövat så mycket jag kan komma på för att få den att se bra ut på bloggen, men till föga nytta]:
Engagemanget i frågan är fascinerande, och det är även intressant att så många är så insatta i inte bara vad libertarianism innebär utan även vad den österrikiska skolan anser (oavsett om de sedan sympatiserar med den teorin eller ej). Jämför gärna det klimatet med tidigare decenniers statsåsiktsmonopol.

1 kommentar:

Marcus sa...

Kul. Förra sommaren läste jag hans bok "The mind of the market". Klart läsvärd.