torsdag 22 januari 2009

Mammor, övervikt försvinner av att softa!

Ella Bohlin toppar kristdemokraternas lista inför kommande val till Europaparlamentet, och förutom att vara kreationist - utsedd till Årets förvillare 2005 (pdf) - är hon en hängiven folkhälsofascist, och nu har även ett forskarlag gett henne uttryckligen fel i kröniketesen hon framförde - från BBC:

'By learning and practising relaxation techniques as part of a wider lifestyle change programme, women have effective tools to manage stress and emotions without resorting to unhealthy eating.'

The study suggests dieting may not be the best way to lose weight.

And Dr Horwath said that helping women 'break free from chronic dieting' is the key to better long-term health.

The researchers also found that the volunteers with a 'weight-focused mindset' were more likely to lose interest in the study and drop out early.


Jag har inte läst rapporten i fulltext, men resultatet är närmast en direktöversättning av vad jag skrev i det tidigare inlägget om Ella Bohlins krönika, så jag sympatiserar med resultatet - det är dock själva avslappningen och fokusskiftandet snarare än metoden att nå dem som jag finner av vikt, och det finns mycket kring yogafenomenet som jag definitivt inte sympatiserar med.

Inga kommentarer: