söndag 12 augusti 2007

Inga våldtäkter, inga misshandlar, 260 gripanden

Polisen gjorde en storsatsning under Uppsala Reggaefestival och grep 260 besökare för narkotikabrott (SvD, DN).

Att festivalen drog 30 000 besökare under tre dagar och det inte rapporterats en enda våldtäkt eller misshandel verkar vara en bisak, likaså är det en total avsaknad av debatt om det skulle kunna vara så att drogkulturen har någon del i att hålla 30 000 pers såpass fredliga under tre dagar.

260 personer gripna för att ha festat i lugn och ro. Det är något som kommer kännas väldigt gammaldags om några år.

3 kommentarer:

O.J.S sa...

Jag bor ju som sagt i Uppsala och kan intyga att det verkar vara en väldigt lugn festival jämfört med många andra. Dessutom är de flesta väldigt nöjda med årets upplaga. Men jag måste ändå inflika att jag faktiskt läst om att det anmälts en för våldtäckt.

http://uppsala.expressen.se/Nyheter/1.791428/festivalbesokare-misstanks-for-valdtakt

Anonym sa...

"Se Jag ger er alla fröbärande örter på hela jorden och alla träd med fröbärande trädfrukt. Detta skall ni ha till föda. Alltså är de en gåva.

Och så kommer poliser och tror att de gör rätt i att stigmatisera folk bara för att idiotiska politiker stifta lagar som inte övernstämmer med detta!

Blåögt kanna man ju mins kalla det! Ert idiotiska krig är sedan länge förlorat och medborgarnas skatteslantar skulle kunna användas bättre.

Anonym sa...

jag glömde citationstecknet efter ...föda."