måndag 26 februari 2007

Pride 33, inte riktigt vad jag hade hoppats på

Nä, tipsmässigt var Pride 33 ingen höjdare, och inte upplevelsemässigt heller. Det var inte kul att se Nogueira knockad på det sättet, det var trist att se Silva så vek och det var ren terror att se Gomi förlora på det sättet mot fjantige medelmåttan Diaz (men kudos till Diaz för hur han tog alla Gomis atombomber och fortsatte pressa - han måste ha titan i magen). Jag hade nog inte riktigt förstått hur mycket jag tycker om Gomi. Nåväl, hoppas att de möts igen snart och att det då är den riktige Fireball Kid som ställer upp.

Lyckligtvis var det bara låtsaspengar, Hansen och Sakurai var åtminstone så bra som jag hoppats, och action var det ju definitivt. Det behövs dock att Fjodor nu gör vad han alltid gör mot Lindland samtidigt som Lindland bjuder upp till fight. Påverkades jag såpass av Gomis förlust vill jag inte tänka på hur jag skulle reagera om Fjodor förlorade.

Tror du att du är bättre än jag på MMA-tippning? Upp till bevis: http://mmagame.com/index.php?ref=11

Inga kommentarer: